24. toukokuuta 2013

Bad Hersfeld In my mind


Meijän Saksan matkasta on tosiaan jo kuukausi aikaa ja mä sain nyt laitettuu näitä kuvia! En tee varmaan mitään toista postausta, kun en enää meinaa muistaa mitä tehtiin minäkin päivänä :D. Mutta tässä on iso läjä kuvia, olkaa hyvä!


Käytiin eräällä rajamuistomerkillä, Point Alphassa. Se siis on tehty Länsi- ja Itä-Saksan rajalle ja siellä esiteltiin millanen toi raja on millonki ollu ja kuinka sieltä on päästy yli. Meillä oli hyvä tuuri ja saatin suomen kielinen opastus! Näitä kuvia on jouduttu muuten muokkaa aika rankalla kädellä, koska mun säädöt oli tuolla ihan siniset, enkä huomannu sitä ku vast koneella. Et jos seuraavissa kuvissa joku taivas näyttää vaikka vähän vaaleenpunaselta ni ei se ihan sellane luonnossa ollu :D.
Meillä oli tuolla kolme konserttia sekä paikallisessa peruskoulussa ja sitten Bad Hersfeldin lukiolla. Laulaminen tuli muutenki tuol tavalliseks ajanvietteeks ja nytpä oon mm. laulanut Finlandia Frankfurtin lentokentällä :D.
No tää varmaan kertoo kuinka maalla asuttiin? :D Mun kaveri Laura asu siis perheessä joilla oli kanoja ja niiden kylässä asu 100-300 ihmistä. Mä asuin tohon verrattuna tosi isossa cityssä, mun asuinkylässä oli 1300 asukasta :D. Me siis kaikki asuttiin vähän eri kylissä, mutta kaikki kävi koulua yhdessä kylässä ja lähin iso kaupunki oli Bad Hersfeld.
Meillä oli muutama illanvietto jossa laulettiin singstaria näin esimerkiks :).
Tokavikana päivänä oltiin tälläsellä kaupunkikierroksella. Se oli aika tylsä ja pitkäveteinen, eikä meijän opas osannu englantii joten toinen maikoista joutu kääntää kaiken. Tuli siis räpsittyä paljon kuvia.
Niin tosiaan, Bad Hersfeldissä on puolet vähemmän asukkaita kuin Hyvinkäällä, mutta sen keskusta oli silti isompi ku Hyvinkään! Muutenkin mä tykkäsin hirveesti noista vanhoista taloista ja tosta ostoskadusta! Ihan oikeesti, mäki tykkäisin enemmän shoppailla tollasella kadulla ku isossa ostarissa.
Hei mikä noitten talojen nimi on joissa on noi valkoset pohjat ja sit siit menee noita puita tollein? :D Noita näky jokapaikassa ja moni asuki sellasessa, mut ei tullu noitten nimi ollenkaa selväks.
Sitte oli läksiäiskonsertin vuoro. Kaikki perheet oli tuonu ruokaa ja meijän kuoro sekä joku paikallinen orkesteri esiinty siellä. Toi konsertti meni mun osalta ehkä parhaiten!
Ja tosiaan mun vieressä oleva tyttö oli mun majottaja Antonia, ja oli ihan huipputyyppi! Toivottavasti nähdään pian!

Konsertin jälkeen suuri osa meistä meni Juhanin ja Allanin luokse jatkoille!
fiksu ja filmaattinen pariskunta :D.
Ja näissä tunnelmissa palattiin kotiin! Pojat jakso urheena olla noissa vaatteissa aina Hykin pihaan saakka.

Mutta mutta, ihan paras viikko oli! Oon pitänyt Antoniaan jonku verran yhteyttä ja toivottavasti tyttö tulee käymään täälläpäin joku kerta! Tää oli mun kolmas kerta Saksassa ja tykkäsin tosta vielä pikkusen lisää. Oli myös kiva nähdä taas ihan tavallista menoa tuolla päin :). Voisin kuvitella että tonnekki päin palaisin joku kerta :) Mutta iso kiitos viel kaikille kuorolaisille jotka teitte tästä matkasta mahtavan! Vaikka hermot meinas mennä, ni onneks ei muuten pelottanu! ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti