11. heinäkuuta 2013

Liina haaveilee: Kengät

Edelleen hiihtelen jossain päin Lounais-Englantia, mutta hei 16.7. oon jo kotona! Tämäkin on siis ajoitettu postaus :)

Nyt ois vuorossa kenkähaaveet! Kengissä ja varsinkin korkokengissä mulla on selkeä tyyli. Tykkään siroista,  pyöreäkärkisistä ja 10-12cm korkeista koroista. Mun mielestä platformia ei sais olla yli 2cm. Niin, ja korot joko ihan klassisen ohuina tai sitten kiilamaisina. Myös balleriinat kelpaavat. Jälleen kerran on kenkiä löytyy pikkuisen eri hintaluokista. Ja yritin vähän valikoida eri tyylisiä kenkiä, mutta mä oon saappaiden kanssa ihan hirveän nirso ja siksi niitä ei meinannut löytyä!


Some of my favorite shoes


1. Repetto on merkkinä ehkä vähän vähemmän tunnettu. Repetto on siis alunperin tehnyt ja tekee edelleen balettitossuja ja muita balettikenkiä, kuten ballerinoja. Ballerinat olivat kuitenkin niin hienoja, että ne levisivät myös muiden ihmisten käyttöön. Näitä on kehuttu tosi mukaviksi ja uskon sen tosi hyvin! Kun ostan omat Repetot, haluan ne punaisena, mun lempivärissä.

2. Mun ikiaikainen haave jostain 13-vuotiaasta lähtien. Christian Louboutinin New Declicit tai New Simple Pumpit. Mielellään vielä mattanahkaisena. Ja 12cm korolla. Oon vähän suunnitellu, että jos pääsen joskus ylioppilaaks hyvin paperein, ostan jommat kummat. Voi kyllä olla että rahatilanne ei sitä salli, ja ostaminen myöhäistyy, mutta aina saa haaveilla :).

3. Että ihan flip flopit? No mä tykkään flip flopeista kenkinä, joten miksi ei. Nää Valentinon ihanuudet löytyi myöskin jostain blogista joskus, ja oon sen jälkeen haaveillu niistä. Ois tosi kivan näköiset ruskettunutta ihoa vasten! Ja noissa on toi kiva vastakohta, vaaleanpunainen väri ja söpö rusetti vastaan niitit. Onhan nää varvastossuiksi tosi kalliit, mutta kenkinä nää on vielä ihan ok hintaset :).

4. Uggit. Kyllä, en omista vieläkään kunnollisia Uggeja. Mulla on kyllä kopiot jotka ajaa lämpimien talvikenkien aseman (Oon ostanu ne seiskaluokalla Espanjasta hintaan 11€ ja käyttänyt niitä ihan hirveesti joka talvi. Niissä ei oo ulkosesti oikeastaan minkään näkösiä kulumia. Taitaa olla mun parhaiten käyttämät yksitoista euroa), mutta ois nää Bailey Buttonit paljon kivemmat! Näitä tulis varmasti käytettyä ihan huolella täällä Suomen ilmastossa, toisin kuin noita mun edellä olleita kenkiä.

5. En ikinä löydä kivoja saappaita, mutta nilkkureissa en ole yhtä nirso! Haluaisin yhdet tällaiset jokapaikan nilkkurit, jotka käy ihan kaiken kanssa. Näitä löytyy vähän joka toiselta merkiltä, mutta mä tykkään tosi paljon näistä Giuseppe Zanotin yksilöistä. Toisaalta jotkut vähän matalemmat vois olla käytännöllisemmät täällä Suomessa.

6. Tää on vähän tällainen villi kortti. Haluan yhden parin sellasia tosi övereitä korkokenkiä, jota olis samalla tosi värikkäät. Oon nähny Manolo Blahnikilla yhden täydellisen parin, mutta en löytänyt sitä Polyvoresta, enkä tiedä mallin nimeä. Siksi laitoin toiset Blahnikin kengät tähän, jotka ei oo ihan yhtä överit kuin ne alkuperäiset, mutta vähän erikoiset kuitenkin.

No mitäs te näistä tykkäsitte? Entä onko siellä muita kenkäfriikkejä? Kertokaa te teijän omat valinnat!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti