14. tammikuuta 2013

Travelling in the year 2013

Moikka! Mä sain idean tehdä tämmösen postauksen mun tän vuoden matkusteluista! Mä rakastan matkustelua ja tänä vuonna sitä onkin luvassa vähän enemmän kuin viimevuonna. Matkakuume on jo kova, enkä malttais odottaa. Luonnollisesti nää mun reissut painottuu varmaan aika lailla kesää kohden, mutta silloin on ainakin aikaa.

1. Bad Hersfeld, Saksa

Lähdetään meijän koulun kuoron kanssa siis Keski-Saksaan esiintymisreissulle. Bad Hersfeld on kai hyvin pieni kaupunki 150km päässä Frankfurtista ja ei oikein tunnettu mistään :D. Kaiken huipuksi me ei ees asuta ihan siellä, vaan jossain lähikylässä, eli hyvinhyvinhyvin pienessä paikassa. Me muuten asutaan perheissä. Ai niin, ja mähän en puhu sanaakaan saksaa! Lähtökohdat reissulle vois olla aika heikot, mutta kyl mä aika innolla ootan mitä tuleman pitää. Ja joo, vaikken shoppailee pääse kuin lentokentällä ni eiköhän kaikkee muuta koettavaa tuu!.

2. Englanti

No tää on mun eniten oottama reissu! Jos nyt jollekin on epäselvää vielä, lähden siis Torquaihin kielikurssille kolmeks viikoks. Matka alkaa/päättyy viikonloppuun Lontoossa, joten pääsen näkemään myös sen! Veikkaan että myös johonkin muuhunkin kaupunkiin mennään. Torquay on siis Englannin Lounais-Rannikolla ja siellä on kuulemma Englannin parhaat säät (ei se silti tarkota että ruskettuisin...). Mikään miljoonakaupunki Torquay ei todellakaan ole, mutta yllättävän iso kuitenkin! Ja samalla ei tarvitse kulkea mitään hirveitä bussimatkoja joka päivä. Tästä tulee varmasti vielä paljon puhetta jatkossa!

3. Nizza, Ranska

Päivämäärät ei välttämättä ole ihan oikein, mutta ajankohta on kuitenkin oikee. Nizza ja Monaco odottaa mua siis lokakuussa! Tänne mä lähden puolestaan koulun ranskan lukijoiden kanssa :). Mitään tarkkaa suunnitelmaa en ole vielä saanut, mutta veikkaisin että tavallinen kouluretki on: nähtävyyksiä ja vapaa-aikaa sopivassa suhteessa. Ihanaa päästä taas Ranskaan, viime reissukin oli niin loistava!

+ Toivottavasti kotimaan matkailua, jos vaikka mökille pääsis tänä kesänä. Kuopiokin olis kiva kokea! Ja pari muutakin kaupunkia olis kiva nähdä taas! Ja jos oikeen loistava tuuri sattuu, saattaa mua kutsua myös Tallinna tai Tukholma!

No siinähän ne taitaa olla! Tarkottaa siis pitkää päivää töissä, että saan rahat kokoon kaikkia reissuja varten. Siksi täällä ei muuten ole näkynyt aleshoppailuja tai mitään muutakaan. Yksinkertaisesti mulla ei vaan ole rahaa yhtään ylimääräistä kun kaikki menee tiukasti säästöön :D.


Jokos teillä on kaikki matkat suunniteltu tälle vuodelle? Entä mihin päin?

Bad HersfeldTorquay, Nizza, tekstit lisätty itse

2 kommenttia:

  1. voi kuule, siellä torquayssa ei tee muutakuin sataa. älä oota aurinkoisii kelejä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Viime kesänä kuulemma oli aika heikot kelit, sitä edellisinä kesinä oli kuulemma huomattavasti paremmat säät! Että who knows millaista tänä kesänä? :) Ja se on ihan tutkittu juttu sentään, että Torquaissa on lämpimintä koko Britanniassa (:

      Poista